loading...
طراحان برتر
parham بازدید : 28 دوشنبه 07 بهمن 1398 نظرات (0)

مرکز مشاوره خانواده در کرج

در گذشته به دلیل این که مسائل و مشکلات خانواده زیاد پیچیده نبود، افراد به اصطلاح ریش سفید وظیفه حل کردن این مسائل را داشتند اما امروزه به دلیل افزایش نیازهای روزافزون جامعه به یک مرکز مشاوره خانواده در کرج و سایر شهرهای ایران نیازمندیم تا بتواند تمامی مسائل و مشکلات یک خانواده را حل کند.

مرکز مشاوره خانواده در کرج

در عصری زندگی می کنیم که مسائل و مشکلات خانواده به دلیل افزایش نیازها و هم چنین اضطراب های ناشی از مسائل مختلف، بسیار بیش تر شده است. به همین دلیل اگر برای حل کردن چنین مشکلاتی نیازمند یک مرکز مشاوره خانواده در کرج هستیم.

مرکز مشاوره خانواده در کرج

مرکز مشاوره خانواده در کرج

مزایای بهره بردن از مرکز مشاوره خانواده در کرج

مرکز مشاوره خانواده در کرج به دو صورت تلفنی و حضوری امکان پذیر است. در واقع یکی از مهم ترین مزایای استفاده از این مرکز می توان به بالا رفتن مهارت در زندگی اعضای یک خانواده اشاره کرد. زندگی زیباست اگر بتوانیم تمامی چالش ها و مشکلات آن را شناسایی کنیم و در جهت رفع و رجوع آن گام برداریم. تمامی این موارد با استفاده از مرکز مشاوره خانواده در کرج امکان پذیر است.

مسائل و مشکلات پیرامون خانواده

مسائل بسیاری در خانواده ممکن است در طول زندگی پیش بیاید. برخی از این مشکلات را خودمان می توانیم حل کنیم اما برخی از این مشکلات آن قدر پیچیده است که بدون یک مشاور متخصص و با تجربه در این زمینه نمی توانیم آن را حل کنیم. به همین دلیل حل کردن این مشکلات تنها با استفاده از مرکز مشاوره خانواده در کرج، امکان پذیر است.

مشکلات ارتباطی با همسر

مهم ترین مشکلاتی که در خانواده ها وجود دارند، مشکلات عدم ارتباط درست با همسر است. زمانی که نتوانیم به احساسات همسر و شریک زندگی پاسخ درست و مناسبی دهیم در طولانی مدت، این رابطه سرد شده و بی اعتنایی ها نسبت به همدیگر بیشتر می شود. زمانی که دعوا شدید شده و حرمت ها از بین رفته حتما نیازمند مراجعه به مرکز مشاوره خانواده در کرج هستید. چون که با استفاده از تجارب مشاورین ما در این زمینه سردی رابطه خود با همسرتان را رفع کنید.

رفع چالش های زندگی زناشویی می تواند شما را تبدیل به آدمی قوی تر و موفق تر در زندگی خود کند به همین دلیل حتما در این رابطه از مزایای مرکز مشاوره خانواده در کرج بی بهره نباشید.

 

روانشناس در کرج

مرکز مشاوره روانشناسی در کرج

مرکز مشاوره خانواده در کرج

کلینیک روانشناسی کرج

روانشناس کودک در کرج

parham بازدید : 27 دوشنبه 07 بهمن 1398 نظرات (0)

مرکز مشاوره در کرج

در این مطلب به معرفی کامل یک مرکز مشاوره روانشناسی در کرج پرداخته ایم، این که مرکز مشاوره باید دارای چه خصوصیاتی باشد تا بتواند بهترین تاثیر را در میان افرادی که به آن جا مراجعه کرده اند خود موضوع مهمی است که نبایستی از دید این مراکز پنهان بماند.

مرکز مشاوره در کرج

در سال های اخیر و به دلیل فشارهای روحی و روانی ناشی از مشکلات اقتصادی، خانواده، اعتیاد و ازدواج، افراد زیادی نیازمند یک مرکز مشاوره در کرج و سایر شهرهای ایران هستند تا بتوانند به وسیله این مرکز، دغدغه ها و مشکلات خود را برطرف کنند. به همین دلیل رسالت این مراکز بر این است که بهترین شرایط را برای افرادی به وجود آورند که برای حل مشکلات خود به آن ها پناه می برند.

مرکز مشاوره در کرج

مرکز مشاوره در کرج

مشخصات مرکز مشاوره در کرج چیست؟

یک مرکز مشاوره خوب در کرج می بایست از تمامی لحاظ آمادگی پذیرایی مهمانان خود باشد. محیط داخلی این مرکز باید به گونه ای باشد که بیمار از بودن در آنجا احساس خستگی نکند. پس دکوراسیون داخلی و معماری این مراکز از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چون که بیمار شما قرار است ساعت ها در آن جا بماند و محیطی کسل و خسته کننده می تواند وی را برنجاند و دیگر به شما مراجعه نکند.

اما نکته بعدی که در ارتباط با مرکز مشاوره در کرج بایستی لحاظ شود بهره بردن از پرسنلین مجرب و کارآزموده در این زمینه است. به همین دلیل حتما نیاز به یک روانپزشک به علاوه چندین روانشناس که در حوزه های مختلف تخصص دارند است. سابقه و رزومه علمی این افراد نقش بسیار زیادی در مرکز مشاوره در کرج دارد.

گام های بعدی در انتخاب مرکز مشاوره در کرج که می بایست لحاظ شود شامل بیمارانی است که قبلا برای حل مشکلات خود به این مرکز مراجعه کرده اند. آیا این بیماران که در طی این مدت زمان به این مراکز مراجعه کرده اند، بهبودی خود را به دست آورده اند. این ها مواردی است که در سابقه و رزومه مرکز مشاوره در کرج بایستی لحاظ شود.

اما نکته بعدی در ارتباط با مرکز مشاوره این قضیه است که همیشه نمی توان به صورت حضوری به این مکان ها دسترسی داشت، به همین دلیل تمامی راه های ارتباطی برای سوال پرسیدن بیمار با مشاور خود بایستی مهیا شود که در این راستا می توان از تلفن و حتی گاهی اوقات که مشاور در دسترس نمی باشد از سایت های اینترنتی مربوط به این مراکز می توان استفاده کرد.

 

 

روانشناس خوب در کرج

مشاوره روانشناسی در کرج

مرکز مشاوره در کرج

کلینیک روانشناسی در کرج

روانشناس کودک در کرج

parham بازدید : 29 دوشنبه 07 بهمن 1398 نظرات (0)

مشاوره خانواده در کرج

بهترین مرکز مشاوره خانواده در کرج چه خدماتی را می تواند به شما بدهد؟ آیا می دانید که برای این که به تمامی مشکلات روحی و روانی خود در خانواده پایان دهید به یک مرکز مشاوره روانشناسی نیاز دارید؟ با ما همراه باشید تا مهم ترین نکات را در این خصوص به شما عزیزان یادآوری کنیم

مشاوره خانواده در کرج

زمانی رابطه همسر در زندگی زناشویی به هم می خورد که هر یک از طرفین احساس کند که پاسخی درست از شریک زندگی خود در قبال احساسات خود دریافت نکرده و به اصطلاح بی محبتی را از همسر خود دریافت می کند. به همین دلیل برای حل کردن این مشکلات نیازمند انتخاب بهترین مشاوره خانواده در کرج هستید.

مشاوره خانواده در کرج

مشاوره خانواده در کرج

چه زمانی به مشاوره خانواده در کرج نیازمندید؟

وقتی که مشکل خود را با همسر خود می دانید اما نمی توانید که آن را چگونه حل کنید حتما به کمک مشاوره خانواده در کرج نیازمندید. متاسفانه بسیاری از افراد در هنگام مراجعه به ما اظهار می کنند که دلیل مشکلات را با همسر خود می دانند اما راهکاری برای حل این مشکلات ندارند و روز به روز این مشکلات عدم آگاهی طرفین عمیق می شود. به همین دلیل در این هنگام نیاز به یک مشاوره خانواده در کرجهستید که هر چه زودتر بتوانید این مشکلات را شناسایی و در جهت رفع آن گام بردارد.

به عنوان یک مرکز مشاوره خانواده در کرج اعتقاد داریم که آنچه خود ما در درون احساس می کنیم سرانجام روزی به بیرون منتشر خواهد شد. این احساسات می تواند به شکل خشم و پرخاشگری از ما سرچشمه می گیرد که مدت هاست احساسات خود را پنهان کرده ایم. پس چه خوب است قبل از این که حرمت بین شما و همسرتان شکسته نشده هرچه سریعتر به یک مرکز مشاوره خانواده در کرج مراجعه کنید و با گفت و گو و مشورت با این مشاوره تمامی راهکارها و پاسخ های وی را در این دریافت کنید.

یک مرکز مشاوره خوب باید بداند که مشکلات شما از چه چیزی نشات می گیرد. هم چنین این مرکز مشاوره تمامی مسائل و مشکلاتی را که پیرامون یک خانواده می گذرد می شناسد و راهکارهایی مناسب در جهت از بین بردن آن ها دارد.

 

 

 

روانشناس کرج

 

مشاور روانشناسی در کرج

کلینیک روانشناسی کرج

روانشناس کودک در کرج

parham بازدید : 32 شنبه 05 بهمن 1398 نظرات (0)

روانشناس خوب در کرج

چطور پیش از آنکه بخواهیم به روانشناسی مراجعه کنیم خصوصیات و مشخصات یک روانشناس خوب در کرج را شناسایی کنیم؟ آیا روش های برای این کار وجود دارد که ما بتوانیم بهترین روانشناس را در کرج انتخاب کنیم و به وسیله ایشان مشکلات و مسائل زندگی خود را حل کنیم؟

انتخاب روانشناس خوب در کرج

همیشه انتخاب یک روانشناس خوب در کرج دغدغه بسیاری از افرادی است که در این شهر زندگی می کنند، چون تعداد مراکز مشاوره روانشناسی در این شهر بسیار زیاد است و کسانی که مساله ای دارند در هنگام انتخاب، دچار سردرگمی می شوند که کدام مشاوره را انتخاب کنند. به همین دلیل امروز می خواهیم به خصوصیات و مشخصاتی بپردازیم که یک روانشناس خوب در کرج بایستی تمامی این مشخصات و خصوصیات را داشته باشد.

روانشناس خوب در کرج

روانشناس خوب در کرج

خصوصیات روانشناس خوب در کرج

اولین گام در شناسایی یک روانشناس خوب در کرج، بررسی سابقه و رزومه وی است. رزومه می تواند فعالیت مشاور در پایگاه ها و شبکه های اجتماعی باشد و این که چه تعداد مقالاتی و با چه موضوعاتی را در زمینه تخصصی خود به چاپ رسانیده است.

بدون شک مشاوره روانشناس هم به مانند سایر علم از شاخه های متعددی تشکیل شده است. جهت انتخاب روانشناس خوب در کرج بایستی آن مشاوری را انتخاب کنید که مسئله و مشکل شما را به درستی تشخیص دهد و در زمینه مشکل و مساله شما علم و تخصص داشته باشد. ( هر کدام از این مشاوره ها در یکی از زمینه های ازدواج، اعتیاد، خانواده، کودک، ورزش، تغذیه، اقتصاد و شغل و ... تخصص دارند و شما می توانید بر حسب نیاز خود یکی از این مشاوره ها را برای مسئله و مشکل خود انتخاب کنید و مواظب افرادی باشید که می گویند در تمامی این زمینه های سر رشته و تخصص دارند در واقع چنین از پایه و اساس غلط است و هیچ مشاورین می تواند در تمامی زمینه های روانشناسی تخصص و تجربه داشته باشد.)

اما مورد دیگر که می بایست در انتخاب مشاوره روانشناس خوب در کرج بدان دقت کنید سمت های اجرایی و مدیریتی وی در ارگان های رسمی است. به هر حال هر مشاوری که ادعا می کند در زمینه رشته و تحصیلی خود متخصص است بایستی یک سمت اجرایی در یکی از ارگان های رسمی داشته باشد و حتی چند باری وی را به تلویزیون دعوت کرده باشند.

این ها مواردی است که در انتخاب روانشناس خوب در کرج بایستی به آن

مطالب مشابه

مرکز مشاوره روانشناسی در کرج

مرکز مشاوره در کرج

کلینیک روانشناسی کرج

روانشناس کودک در کرج

parham بازدید : 28 شنبه 05 بهمن 1398 نظرات (0)

مشاور روانشناسی در کرج

برای این که بتوانید توسط یک مشاور روانشناسی در کرج، مشکلات و مسائل خود را رفع کنید ابتدا می بایست مسئله و مشکل خود را به صورت دقیق و کامل بشناسید تا آن را به راحتی برای مشاور بازگو کنید. هم چنین در این راستا می بایست کارهایی دیگر نیز انجام دهید که در ادامه به آن اشاره شده است.

 

روانشناسی در کرج

تمامی دغدغه ها و مطالب درگیر در ذهن خود را برای مشاوره روانشناسی در کرج بازگو کنید. از فاش شدن اطلاعات و مشکلات زندگی خود با مشاور هیچ هراسی نداشته باشد، در واقع امین شماست. اما اگر از بازگو کردن اطلاعات زندگی خود ترس و واهمه دارید، صراحتا به مشاوره روانشناسی در کرج اعلام کنید که می ترسید این اطلاعات را فاش کنید.

چگونگی مشاور روانشناسی در کرج

مشاور نباید به شما دستور و فرمان دهد.حرف های گفته شده از سوی مشاور روانشناسی در کرج، وحی نازل شده نیست و شما می توانید آن را نپذیرید و این نکته را به وی گوشزد کنید که این پیشنهاد شما را قبول ندارم تا با گفت و گو و تعامل بتوانید بهترین راه حل را در جهت بررسی مشکل خود پیدا کنید. اگر واقعا حرف های مشاور بر خلاف میل و باور شماست حتما این نکته را به وی گوشزد کنید چون شما از وقت و سرمایه خود گذشته اید تا ایشان را ملاقات کنید.

به هر حال یکی از مهم ترین وظایف مشاور این است که شما بتوانید قضیه و مشکل خود را خودتان حل کنید. چرا که برطرف کردن مسئله و مشکل شما به صورت صد در صد به دستان خودتان اتفاق می افتد و مشاور به عنوان یک مسیر راهنما و استادی است که شما را در این مسیر تنها نمی گذارد و در واقع رهنما و یاور شماست.

مشاور روانشناسی در کرج

مشاور روانشناسی در کرج

یکی از مهم ترین دغدغه های امروزی در ارتباط با دریافت راهنما از مشاوره روانشناسی در کرج این قضیه است که مردم احساس می کنند که صفر تا صد مسئله و مشکل توسط خود مشاور حل می شود و اصلا چنین چیزی ممکن است تا خود بیمار هم به حرف ها و رهنمودهای مشاور به درستی عمل کند. شاید برای شما هم جالب باشد که هر بیماری شرایط خاص خود را دارد و مشاور بایستی این قضیه را به خوبی درک کند که وضعیت شما با بیماران قبلی متفاوت است و نباید شما را با دیگران مقایسه

مطالب مشابه

روانشناس کرج

مرکز مشاوره خانواده در کرج

کلینیک روانشناسی کرج

روانشناس کودک در کرج

parham بازدید : 25 شنبه 05 بهمن 1398 نظرات (0)

مشاوره روانشناسی در کرج

آیا می خواهید به کمک یک مرکز مشاوره روانشناسی در کرج، مشکلات روحی و روانی خود را برطرف سازید؟ آیا می دانید که یک روانشناس خوب در این زمینه چگونه به شما کمک می کند؟ در این مرکز به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای به خدمات مشاوره ای مشغول هستیم.

مرکز مشاوره روانشناسی در کرج

قطعا هر فردی در زندگی با چالش های جدی مواجه می شود و برای طی کردن این چالش ها و از بین بردن آن ها نیاز به یک روانشناس مجرب دارد. در حال حاضر مرکز مشاوره روانشناسی در کرج به شما این امید را می دهد که می توانید هر چالشی را در زندگی خود توسط این مرکز از بین ببرید. پس با ما همراه باشید. در این مقاله در مرکز روانشناسی در کرج می خواهیم به برخی از سوالات جدی شما عزیزان پاسخ دهیم.

چگونه مرکز مشاوره روانشناسی در کرج می تواند به شما کمک کند؟

در حال حاضر شاید اصلی ترین سوال و دغدغه شما زمانی شکل بگیرد که از خود می پرسید یک روانشناس چگونه می تواند به من کمک کند در حالی که خودم نمی توانم مشکل و دغدغه را حل کنم؟ در واقع در مرکز مشاوره روانشناسی در کرج ما از زبده ترین و با تجربه ترین اساتید روانشناسی بهره می گیریم که قبلا تجربه درمان بیماری مثل شما را داشته. مساله ای که در یک مرکز روانشناسی خوب مورد نظر است، قضیه شناخت از حالات روحی و روانی فرد بیمار است. اگر روانشناس نتواند به خوبی مشکل بیمار را شناسایی کند، قطعا نمی تواند به وی کمکی کند و این مساله ای است که در مرکز روانشناسی در کرج بسیار مورد توجه کارشناسان ما قرار گرفته است.

مرکز روانشناسی در کرج

اما خدمات مربوط به مرکز مشاوره روانشناسی در کرج شامل روانشناسی بالینی، مشاور روانشناس آنلاین، مشاوره تحصیلی و شغلی، روانشناس پژوهش را انجام می دهد که در مطالب بعدی به صورت کامل تمامی این خدمات مربوط به مرکز مشاوره روانشناسی در کرج را خدمت شما عزیزان توضیح خواهیم داد. در ضمن این را هم یادآوری می کنیم که حدود 90 درصد دغدغه ها و مشکلات روحی و روانی شما عزیزان در این دسته ها قرار می گیرند و روانشناس بر اساس تجربه کاری که دارد به شما عزیزان مشاوره خواهد داد.

مطالب مشابه

روانشناس خوب در کرج

کلینیک روانشناسی کرج

روانشناس کودک در کرج

مشاوره خانواده در کرج

parham بازدید : 28 شنبه 05 بهمن 1398 نظرات (0)

مرکز مشاوره روانشناسی در کرج

انتخاب مرکز مشاوره روانشناسی در کرج

با توجه به پیچیدگی ها و مشکلات روزانه مردم، در حال حاضر بسیاری از افراد نیازمند مشاوره با یک روانشناس خوب و کاربلد در این زمینه هستند. به همین دلیل ما بر آن شدیم تا به مهم ترین نکات در خصوص انتخاب مرکز مشاوره روانشناسی در کرج بپردازیم و اطلاعاتی در این زمینه ارائه کنیم.

انتخاب مرکز مشاوره روانشناسی در کرج

اگر در انتخاب مرکز مشاوره روانشناسی در کرج دقت لازم و کافی را نداشته باشید، نه تنها مشکل شما حل نمی شود چه بسا مسئله ای که داشتید بزرگ تر شود. به همین دلیل یک مشاور روانشناسی خوب و کاربلد حرف اول را در این زمینه می زند که مسئله شما را با اتخاذ بهترین شیوه های عملی رفع کند.

روش های انتخاب مرکز مشاوره روانشناسی در کرج

باید تعریفی کامل از یک روانشناسی بلد باشید، متاسفانه بسیاری از مردم فکر می کنند که روانشناس به معنای دادن مسئله به وی و حل آن توسط مشاور روانشناس است، در حالی که چنین چیزی از پایه غلط است و اولین گزینه در انتخاب مرکز مشاوره روانشناسی در کرج این قضیه است که با شما در زمینه مشکلتان تعامل کند نه این که بخواهد صفر تا صد مشکل شما را حل کند.

تعامل کردن با بیمار و هم فکری با وی و درک نیازهای ساختاری و روحی و روانی وی از مهم ترین خصوصیات مربوط به یک رواشناس است. در مرکز مشاوره روانشناسی در کرج ، این امید به بیماران عزیز داده می شود که به صورت کامل حرف های بیمار شنیده می شود و سپس با توجه به تجربیات شخص با وی در زمینه مشکلی که دارد تعامل و هم فکری می شود.

 

مرکز مشاوره روانشناسی در کرج

چگونه مشاوره روانشناس خود را انتخاب کنم؟

در حال حاضر در کشور ما بازار سمینارها و همایش های مربوط به روانشناسی بسیار داغ است، اما شما برای انتخاب مرکز مشاوره روانشناسی در کرج بایستی به سوابق اجرایی فرد در بهزیستی و نهادهای دولتی توجه کنید. هم چنین باید این مشاور یک سایت و یا کانال اجتماعی در فضای اینترنت داشته باشد تا بتوانید کارهای وی را رصد کنید و در نهایت فردی که مشاور را به شما معرفی کرده چه مدت است وی را می شناسد و آیا خود توانسته مشکلات خود را با این مشاور حل کند. این موارد نکاتی است که در هنگام انتخابمرکز مشاوره روانشناسی در کرجباید مدنظر قرار گیرد.

مطالب مشابه

روانشناس کرج

مشاوره روانشناسی در کرج

کلینیک روانشناسی کرج

روانشناس کودک در کرج

parham بازدید : 26 شنبه 05 بهمن 1398 نظرات (0)

روانشناس در کرج

در واقع روش های مختلفی جهت دریافت راهنمایی مشاوره روانشناس در کرج وجود دارد که با توجه به شرایط خود می توانید یکی از این روش ها را انتخاب کنید. در واقع ما در این مطلب سعی کرده ایم که به هر کدام از این روش ها اشاره ای داشته باشیم و مزایا و معایب هر کدام را بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

روانشناس در کرج

در حال حاضر دریافت راهنمایی روانشناس در کرج بسیار زیاد شده و افراد مختلفی سعی می کنند که به روش های مختلف به کارشناس مشاوره خود در زمینه روانشناسی دسترسی داشته باشند. اگر مسئله و یا مشکلی در زندگی شما به وجود آمده و مدت زمان زیادی از این مسئله می گذرد اما هنوز نتوانسته اید با آن کنار بیایید، بهترین راه حال استفاده از خدمات روانشناس در کرج است. به همین دلیل ما در این جا روش های دریافت راهنمایی روانشناس در کرج را بیان کرده ایم.

روانشناس در کرج

روانشناس در کرج

 

روش های دریافت راهنمایی روانشناس در کرج

گفت و گوی حضوری: بهترین روش برای دریافت کمک از روانشناس است. شما می توانید در مدت زمان بیشتر و هم چنین با خیالی آسوده تر تمامی مسائل و مشکلات خود را بیان کنید و هم چنین کارشناس روانشناس در کرج ، بیشتر مسئله و مشکل شما را از لحن صدا و زبان بدنتان لمس می کند. پس تا حد امکان سعی کنید از روش گفت و گوی حضوری جهت دریافت اطلاعات از مشاوره کارشناس استفاده کنید.

مشاوره تلفنی: تا حد امکان از این راهنمایی روانشناس در کرج استفاده نکنید. چون به واقع حدود 50 درصد مسئله و مشکل شما را یک روانشناس از طریق زبان بدن شما می فهمد. و با انتخاب این روش 50 درصد فرصت خود را برای بهبود بیماری خود کاهش داده اید. تنها در مواقع ضروری که امکان بیرون رفتن شما وجود ندارد و یا بسیار عجله دارید می توانید از این روش استفاده کنید.

مشاوره های مکتوب:

در این روش برای دریافت راهنمایی روانشناس در کرج می توانید به پایگاه های مختلف اینترنتی سر بزنید و مقالات آن ها را دنبال کنید و در انتها هر مقاله فرم درخواست مشاوره را پر کنید و برای ما و یا سایر شرکت های فعال در زمینه ارائه خدمات روانشناسی ارسال نمایید.

 

مطالب مشابه:

مشاوره روانشناسی در کرج

روانشناس کودک در کرج

کلینیک روانشناسی کرج

مرکز مشاوره در کرج

مشاور روانشناسی در کرج

parham بازدید : 29 یکشنبه 29 دی 1398 نظرات (0)

تهاتر ملک

این که در اقتصاد، بازگشت به روشی سنّتی اتفاق بیفتد، این‌که در جامعه‌ای تهاتر به عنوان یکی از روش‌های جاافتاده مورد استفاده قراربگیرد و این‌که دریکی از پررونق‌ ترین کسب و کارها یعنی خرید و فروش خانه، سبک و سیاق تهاتر به عنوان تهاتر ملک کاملاً شناخته شده و عرف جامعه شده‌باشد، اصولاً خوب است یا بد؟ با ما همراه باشید با به صورت دقیق‌تر به آن بپردازیم.

تهاترملک، تهاتر، تعریفی مدرن کاربردی تاریخی

 با واژه‌ی تهاتر ملک قطعاً در بازارهای ملک و املاک آشنا شده اید، با واژه‌ی تهاتر نیز احتمالاً در خبرها شنیده‌اید. اما شاید لازم باشد بازتعریفی از این تعابیر داشته باشیم.

در خبرها می‌خوانیم که مثلاً کشور پاکستان به خاطر محدودیت‌های تحریمی نمی‌تواند پول نفت ایران را بپردازد بنابراین موافقت شده پول نفت را با برخی کالاها تهاتر کند.

تهاترملک

تهاتر

تهاتر در لغت به معنای از بین رفتن دین و بدهی است. به معنای پایاپای عمل‌کردن است، معمولاً چند نوع تهاتر داریم که عبارت است از: تهاتر قهری، تهاتر قراردادی و تهاتر قضایی

آن‌چه که در بین مردم در بازار با عنوان تهاتر و از جمله تهاتر ملک ، رواج دارد، همان تهاتر قراردادی است، به این معنا که طرفین معامله، الزامی در هم جنس بودن مورد معامله یا معاوضه نمی‌بینند، همین که اجمالاً قیمت هر دو کالا یکسان باشد، برای تهاتر کفایت می‌کند.

تهاتر ملک رایج ترین نوع تهاتر

تهاتر ملک

تهاتر ملک

این که چرا تهاتر ملک گوی سبقت را در رایج شدن در بین مردم از سایر انواع تهاتر ربوده است، بیشتر به دلایل زیر است:

  1. کم شدن نقدینگی در جامعه
  2. ثابت ماندن تسهیلات خرید یا ساخت مسکن با وجود افزایش نرخ مسکن
  3. تمایل بیشتر فروشندگان ملک به تهاتر

سازندگان و فروشندگان ملک و املاک نیز روزبه‌روز به تهاتر ملک تمایل بیشتری از خود نشان می‌دهند، مخصوصاً رغبت سازندگان خانه به تهاتر ملک با مصالح ساختمانی زیاد به چشم می‌خورد.

 

 

منافع تهاتر ملک برای جامعه، اقتصاد و اشتغال

  • معاملات بدون ردّ و بدل پول نقد در کنترل تورّم مؤثر است.
  • متقاضیان خانه با انعطاف بیشتری از سوی فروشندگان مواجه می‌شوند.
  • شرکت‌های ساخت و ساز با تهاتر ملک به کار خود ادامه داده و مانع به خطر افتادن شغل کارگران و مهندسان خود می‌شوند.

 

parham بازدید : 27 یکشنبه 29 دی 1398 نظرات (0)

تهاتر ملک

عبارت تهاتر ملک زیاد به گوش می خورد، در بازارهای مسکن از این عبارت زیاد استفاده می شود، تهاتر ملک با مصالح ساختمانی، تهاتر ملک با طلاجات، تهاتر ملک با زمین و ... امّا تهاتر ملک خوب است یا بد؟ آیا وارد آن شویم یا نه؟ چه نکاتی را بایستی رعایت کنیم؟ چرا گفته می شود راحت ترین راه برای خانه دار شدن است؟

 تحلیل تهاتر ملک با یک داستان!

برای این که مفهوم تهاتر ملک را بیشتر متوجه شویم داستانی از یک خانواده را نقل می‌کنیم، خانواده‌ای که همه‌ی پس اندازشان، طلاهای همسر، دو سهم از سرقفلی یک مغازه و سرمایه بیمه عمر بود.

این خانواده از اجاره‌نشینی خسته شده بودند، به امید دریافت وام خرید مسکن بودند، اما در مراجعه‌ی خود متوجه اندک بودن تسهیلات پرداختی از سوی بانک و سنگین بودن اقساط آن شدند.

تهاتر ملک

تهاتر ملک

در مشورت با دوستان به این نتیجه رسیدند که بهتر است راجع به تهاتر ملک نیز تأمل کنند. پس از چند روزی تحقیق، موردی که مناسب زندگی باشد نیافتند، اما باز هم تصمیم به بهره‌گیری از بازار تهاتر ملک گرفتند.

تصمیمی که سه سال بعد منجر به خرید آپارتمان مورد علاقه‌شان شد. اما چگونه؟

پدر و مادر این خانواده ابتدا دارائی‌های خود را با یک خانه‌ی قدیمی در جنوب شهر تهاتر کردند، در طول مدت این سه سال، نه تنها طعم صاحب‌خانه و مؤجر بودن را چشیدند؛ بلکه افزایش قیمت مسکن، شامل خانه‌ی قدیمی آنها نیز شد و توانستند، دارائی های دیگری نیز گذاشته و در تهاتر ملک ، آپارتمان فعلی خود را خرید کنند.

تهاتر ملک

تهاتر ملک

بخش دوم داستان، الزامات حقوقی تهاتر ملک

تهاتر ملک مثل تمام معاملات، ضروریات حقوقی دارد که بایستی حتماً مراعات گردد.

 در داستان بالا قضیه‌ی خانه‌دار شدن خانواده، در سایه‌ی تحقیق، بررسی، مشورت با افراد خبره، مطالعه راجع به مبانی حقوقی تهاترملک و رعایت نکات حقوقی دقیق در بنگاه ها در زمان انعقاد قراردادها با موفقیت به سرانجام رسید.

البته نگران نشوید! این قدرها هم سخت نیست، بعضی از نکات مهم، همان هایی هستند که در هر معامله ای رعایت آنها ضروری است.

 مثلاً این که در خرید ملک، کد رهگیری از بنگاه مطالبه نمایید، استعلام بدهی اشتراک آب، برق، گاز، فاضلاب و تلفن نیز از نکات بسیار مهم و ضروری است.

علاوه بر این‌ها وکلا تأکید دارند که در تهاتر ملک، قراردادهای جداگانه‌ای در بنگاه برای مورد به مورد کالاهای مورد مبادله تنظیم شود.

تعداد صفحات : 14

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 134
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 447
  • بازدید سال : 2,379
  • بازدید کلی : 7,886